Grupo nuevo, Madrid y uitstapje especial! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Buningh - WaarBenJij.nu Grupo nuevo, Madrid y uitstapje especial! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Buningh - WaarBenJij.nu

Grupo nuevo, Madrid y uitstapje especial!

Door: Anne1inSalamanca

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 Maart 2012 | Spanje, Salamanca

Lieve chatas y chatos*,

*Ik weet niet zeker of de mannelijke variant er ook van bestaat maar het betekent ‘’schatje’’ en daarnaast ook ‘’iemand met een stompe neus’’. ;)

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb! Ik heb namelijk zoveel gedaan deze week; zelfs zoveel dat ik de helft volgens mij al vergeten ben. ;) Salamanca is er om mee te beginnen een heel stuk gezelliger op geworden: er is weer een nieuwe chille groep ontstaan! Ik heb deze week 4 avonden in hét appartement (dit is wederom de place to be!) gegeten, waarbij ik eergister samen met Lies voor 9 man hebben gekookt. Ik moet wel zeggen dat dit net ietsjes gezelliger is dan een boterhammetje eten op je kamer. En we hebben nog best gevarieerd gegeten: twee avonden pasta, één avond tosti en een avond rijst. Ik begin een beetje een idee te krijgen hoe een studentenleven eraan toegaat.

Voor de rest ben ik deze zondag naar Madrid geweest (alle uitstapjes van school zijn gratis, omdat we dus ’s middags les hebben), wat echt een RAMP was. In het programma stond dat we er om 9 uur moesten zijn, wat achteraf 8 uur bleek te zijn. Toen we daar dus allemaal stonden zonder bus en begeleider, zijn we terug naar school gegaan. Hier was gelukkig de directeur aanwezig (want het was zondag én España ;) ), die de bus uiteindelijk alsnog heeft laten komen maar wel één uur te laat. De busreis heen verliep wel goed, totdat de buschauffeur verdwaalde: we hebben echt één uur rondgereden door Madrid (maar ondertussen wel de stad goed kunnen bekijken). Op gegeven moment opende de buschauffeur de deur van de bus bij een stoplicht zodat onze begeleidster aan de dicht bijstaande motorrijder te vragen waar we heen moesten, wat toch wel een gek gezicht was. ;) Eenmaal aangekomen op de juiste plaats (niet Madrid zelf, want daar waren we dus al één uur eerder ;) ) was het 2 uur in plaats van de bedoelde 12 uur, waardoor we nog maar 3 uur hadden. Deze 3 uur hebben we doorgebracht in het museum El Prado, waarbij Lies en ik alleen verdieping 1 hebben gezien omdat het daar zó waanzinnig groot was. Onze begeleidster was trouwens Marivi (ook al mijn favoriete lerares ahum), die opeens meedeelde dat de school toch niet zou betalen voor de entree. Je kon gratis naar binnen met een studentenkaart, maar niet ieder had er één. Uiteindelijk zijn we toch allemaal zo binnengekomen, mede omdat ik 3 schoolpasjes had. Er liepen dus 3 Anne’s rond in het gebouw, waaronder het Chinese meisje Mía. We hadden bedacht dat ze geadopteerd was en hadden haar ook wat Nederlandse woorden geleerd zodat het extra overtuigend overkwam. ;) Daarnaast had een Nederlands meisje een mes meegenomen om haar appel te schillen, terwijl je tas werd gecontroleerd in het museum. Maar gelukkig heeft de bewaking niks doorgehad, wat op zich ook niet zo’n goed teken. Gwen ook ‘’Okee, nu loop ik dus gewoon rond met een mes in het museum’’. Daarna was het stressen, want we moesten om 5 uur bij de bus zijn. Daar hebben we vervolgens 1 uur gewacht op Italianen en deze vervolgens afgezet op het vliegveld. Toen na al ongeveer een uur in de bus te hebben gezeten op weg naar huis, bleek de buschauffeur een groep leerlingen vergeten te zijn op het vliegveld. Ik weet niet wat het was met buschauffeurs die dag, maar niet zo heel veel soeps. ;) Vervolgens heeft die 20 minuten lopen twijfelen wel of niet terug te gaan, wat we uiteindelijk niet gedaan hebben. Ik heb echt geen idee hoe die Italianen ooit thuis zijn gekomen! Al met al hebben we 9 uur in de bus gezeten (terwijl het normaal maar 5 uur is) en zijn we maar 2.5 uur in Madrid geweest. Bovendien heb ik alleen het museum gezien! Wat een ramp ;) , maar dan wel een gezellige.

Daarnaast heeft Hans (67, Nederlands) gisterochtend mij, Mía, Misaki en Jeff meegenomen naar het dorpje La Alberca, waar ik in de zomer ook al met pap heen was geweest, en een berg genaamd Peña de Francia, wat echt heel leuk was. Hans komt hier al 15 jaar en neemt elk jaar weer een paar leerlingen gratis mee op dit reisje (super aardig!). Mía woont in Peking, waardoor zij normaalgesproken geen boerderijdieren ziet. Nu was het dus ‘’Oh WAUW wat een knappe koe, ik heb deze wel eens gezien in boeken, maar ik wist niet dat ze in het echt ook zó knap waren’’. Al Alberca is een klein schattig toeristisch dorpje, die een Oostenrijkse indruk geeft. Hier hebben we een standbeeld van een ‘’cerdo’’ (varken) gevonden, waar we geloof ik wel 20 foto’s mee hebben gemaakt. ;) Jeff was er heilig van overtuigd dat het een vrouwtje was en dat we haar hebben beledigd met 'guapo', omdat het 'guapa' had moeten zijn. ;) Over foto's gesproken op het grote plein vroeg ik aan iemand een foto van ons allemaal te maken en hij bleek de burgermeester te zijn! Daarnaast zijn we doorgereden naar de berg, waar het echt ongelofelijk koud was. Er lag daar nog sneeuw en het uitzicht was echt super mooi! Op de top van de berg was ook een kerkje, waar we naar binnen zijn geweest. Als ik een non of een pater was geweest had ik zelf net een iets andere plaats uitgezocht: wat is het koud daar! Op de weg terug waren we allemaal zo moe dat we in slaap zijn gevallen, wat volgens Hans altijd gebeurt. Het enige nadeel is dat ik thuis nu gepest wordt met ‘’Anne en haar suikeroom’’, wat trouwens beter is dan mijn vorige bijnaam ‘’Pedodora’’. Dit woord bestaat volgens mij niet eens, maar houdt iets in van ‘’schetenlaatster’’, omdat ik een keer gevraagd had welk werkwoord je bij het wordt ‘’pedo (scheet)’’ gebruikt. Nou zeg, dat heb ik geweten! ;)

Gister heb ik weer een presentatie moeten houden (met als onderwerp Geert Wilders), waarbij ik merkte dat ik echt al voor een groot deel over mijn angst heen ben. Yeah, wat Salamanca wel niet allemaal als voordelen heeft!
Ik ga zo eten (ik woon nu met 4 leraren, waaraan de eettijden worden aangepast), dus ik ga weer stoppen. Ik hoop dat alles ook goed gaat met jullie!

Veel liefs y muchos besos,

Anne

Ps. Ik woon ook met twee Franse jongentjes van 12, die echt zoooo schattig zijn! Ze zijn echt klein, maar ze eten véél: ongelofelijk!

Pps. Er zit een Chinese jongen in mijn klas, die al op zijn 16de met vrienden een bedrijfje (het verkopen van computers) is gestart, waardoor die volgens mij best rijk is geworden. Echt indrukwekkend!

Ppps. Ik ga vannacht naar LISSABON, wat ik even vergeten was te vertellen. ;) Samen met Lies, Marit (Nederlands) en Agnete (Noors) gaan we daar 3 dagen heen. We pakken de trein vannacht om 4.30 (wat een tijd), waarbij we daar nog lekker 7 uur door kunnen slapen. Ik hoop dat het hotel dat we hebben geboekt ook iets is. Maar in ieder geval heb ik er heel veel zin in: ik reis meer door Portugal dan door Spanje: ¡ Qué raro!.

  • 26 Maart 2012 - 22:12

    Koot:

    YEAH! eerste reatie!

  • 29 Maart 2012 - 12:53

    Veraaaa.:

    Lievie!

    Ik loop achter met reageren haha, sorry ;) ten eerste wilde ik even zeggen dat skypen heeel gezellig was! :D doen we snel weer een xtje!
    haha, volgens mij gaat er in Spanje wel vaker wat fout, maar dit is wel heel erg! wat zonde dat je nog maar weinig tijd over had in madrid!
    Haha, de buschauffeurs bij ons toen we naar Rome gingen waren al niet veel beter! :P
    De foto's van Lisboa zagen er ook echt supermooi uit! Geniet er nog even van he! :D
    lieefs! <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 15 Aug. 2011
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 58886

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 18 Januari 2015

Minor in Lund

20 Augustus 2011 - 23 Juni 2012

Salamanca 2011 - 2012

Landen bezocht: