¡ Historias divertidas! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Buningh - WaarBenJij.nu ¡ Historias divertidas! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Buningh - WaarBenJij.nu

¡ Historias divertidas!

Door: Anne1inSalamanca

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Januari 2012 | Spanje, Salamanca

¡ Lieve guapas y guapos*!

* Ik moet toch wel orgineel blijven! ;) En ik weet niet of jullie het hebben gemerkt, maar ik zet natuurlijk altijd het ''vrouwelijke geslacht'' voorop.

In de loop de van mijn tijd in Salamanca, heb ik steeds de kleine grappige verhaaltjes bijgehouden en nu ik ongeveer deze week op de helft zit (5 maanden alweer) vind ik het wel een moment om deze te posten:


• School deelt gratis drankjes van uitgaansgelegenheden uit.

• Normaal slapen ’s nachts is hier onmogelijk. Of huisgenootjes komen binnen vallen na het uitgaan in je kamer, of mijn gastvader vraagt om half 9 of ik al weet of ik ’s middags mee lunch, of er loopt weer een of andere gek over straat, of je wordt opeens wakker door het warmteverschil als je verwarming uit is gegaan, of je huisgenootjes zijn niet meer in staat binnen te komen na het uitgaan en ze dus moeten aanbellen, of .. gheghe

• Pepe, onze hond hier, dient als opvrolijkmateriaal in huis en dan wel versierd met een oranje pruik.

• Raak het badkamer gordijn hier niet aan, want dat is teveel gevraagd (hier is pielie ook achter gekomen, waardoor ze een half uur bezig is geweest hem weer te fixen ;) ).

• Piero, mijn italiaanse huisgenootje, heeft nog snel iets geschreven voor mij, maar omdat hij zo’n haast had, in het Italiaans. En omdat hij niet zo duidelijk schrijft, maakt mijn google-translate ervan: ‘’ Als je niet weet over mij boos folie goed in de jungle.’’ Dit wordt zeker weten mijn levensmotto!;)

• Tussen de twee WC’s in zit een kamer, waar eerst Zoe sliep, daarna Piero en nu Hannah. Als ik hun al kan horen zuchten, omdat de muren zó dun zijn, geeft dat nou niet echt een relaxt gevoel als je naar de wc moet!

• Onze deur van het appartement is zo moeilijk te openen, dat Juan je verschillende sleutels geeft om uit te proberen. En sommige blijken inderdaad beter te werken, wat me echt doet denken aan Harry Potter met het uitzoeken van jouw eigen toverstaf.

• We noemen hier iemand, die steeds maar niet mee uitgaat, ‘’Sjaak afhaak’’.

• Ik riep laatst ‘’Joder (scheldwoord)’’ in plaats van ‘’Jesus (=gezondheid)’’ naar Juan toen hij nieste.

• Laatst was ik aan het skypen met ML en vroeg of ze mij miste, waarop zij zei:’’ nee, man, ik heb je 3 dagen geleden nog gezien!’’. Waarop ik terug wou zeggen ‘wat ben je toch nuchter’, maar in plaats daarvan ‘ wat ben je toch heerlijk lekker (met een diepe zucht erna ;) )’’.

• Ik ben altijd mijn sleutels kwijt en ik vrees dat het grapje ‘jongens, waar zouden jullie zijn als je een sleutel was?’ opgegeven moment toch net iets minder leuk gaat worden gevonden.

• Vandaag hadden we het in de les over hoe er tegen seks wordt aangekeken in ‘jouw’ land, waarop Mía, een lief Chinees meisje, – heel serieus – vroeg of het in Europa normaal is om te vragen aan je ouders ‘’En? Hoe was de nacht?’’ haha.

• De Spaanse jongens zijn toch niet helemaal een succes. Zo gingen we vandaag een ijsje eten op Plaza Mayor met in totaal 6 meisjes en 1 jongen (Zimon!), toen opeens 2 Spaanse jongens op ons afstapten. Alleen bleken ze helaas meer interesse in Zimon te hebben dan in de meisjes ;).

Veel liefs y muchos besos,

Anne

  • 25 Januari 2012 - 19:38

    Jappert:

    +1 voor de laatste :P
    En + veel voor mía xD

  • 25 Januari 2012 - 22:02

    Vera:

    Lieve Annee! (L)

    Haha, lijkt me logisch dat de vrouwelijke vorm eerst staat! ^^ girlpower hahah.
    wat een leuke kleine verhaaltjes allemaal!:D (het doet me een beetje denken aan dat wij ook altijd onze leuke uitspraken bijhielden, haha. ik heb die dingen nog steeds hier ergens! :P)
    Wel jammer van de spaanse jongens.. :( haha ik denk sowieso dat de meeste te klein zijn xd
    Mop het is echt niet erg, ik ga de vlucht omboeken en het komt helemaal goed!

    Lieeeefs <3

  • 26 Januari 2012 - 09:57

    Laura:

    hahahaa geniaal, jou leuke opmerking blijven gewoon leuk! trouwens best grappig dat gezondheid daar 'Jesus' is (ik moet dan meteen weer denken dat jij aan mij vroeg: Wie is Jesus ook alweer?'

    Xxxxx <3

  • 26 Januari 2012 - 20:07

    Pielie:

    Haha briljant geschreven! Slaaptekort=verschrikkelijk. Of ze vragen of ze bepaalde dingen mogen lenen. Okee je maakt wel een grapje als je zegt dat jullie een hond hebben. Heb ik hem helemaal over het hoofd gezien:O?
    Ik durf nooit meer een douchegordijn aan te raken=trauma's overgehouden.
    Maar aaaaaaaaah ik vind het echt niet kunnen dat ik je niet zie op je 18e verjaardag:O!!! Dagje Nederland?

    ESTOY CALIENTE POR QUE SOY CALIENTE <3

  • 27 Januari 2012 - 19:29

    Hil:

    Hahahahhahahahahha An het blijft gewoon zo leuk dit te lezen xD Whahaha je hebt weer eens een smile op m´n gezicht getovert zonder me facetoface te zien :D Weetje wat ik me afvraag he, kennen ze daar ook jouw bijnaam "James?" Zoniet dan ga ik je hele wall volspammen met berichtjes aan ene "James" en dan kom je in Salamanca niet meer van die bijnaam af, lekker puh:D En hahahahha weetje an ik heb een tijd terug zelf een bijbel geschreven, met tot nu toe 80 zelfgeschreven of niet zelfgeschreven geboden, en de ‘’ Als je niet weet over mij boos folie goed in de jungle.’’ komt er DEFENITELY bij! Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik mezelf niet helemaal begreep, maar nu valt alles op zn plek, dankje, dánkje lieverd, je hebt mijn spirituele geest verrijkt. (laten we dat ook een keer gaan doen als je back in beuning bent: samen een yogales! haha)
    En liefie: er bestaat vást wel een soort relatieplanet voor spaanse seksie ventjes.
    Dikkezoen, enjoy en loveyou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 15 Aug. 2011
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 58830

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 18 Januari 2015

Minor in Lund

20 Augustus 2011 - 23 Juni 2012

Salamanca 2011 - 2012

Landen bezocht: